Fra april 2019 sender vi ut brev digitalt til alle som kan - og vil - motta digital post. Når du velger å motta post fra det offentlige i din digital postkasse får du ikke brev i vanlig post. Den digitale postkassen er gratis. Når du får et nytt brev i din digitale postkasse får du beskjed på SMS eller e-post, og du må logge inn i din digitale postkassen for å lese posten. Dersom du ikke åpner brevet digitalt vil du i løpet av 2 dager motta et papirbrev i vanlig post.
Digital post er ikke det samme som e-post. Når vi sender deg digital post er det mye tryggere enn vanlig e-post. Og vi kan sende deg brev med f.eks. personopplysninger som vi ikke kan sende deg på e-post.
Slik får du digital postkasse
Vil du ha hjelp?
Trenger du hjelp til å opprette digital postkasse? Kom innom Lavangen bibliotek (tlf. 922 19 445).
Jeg vil ikke ha digital postkasse
Ønsker du å motta post fra det offentlige kun på papir ( og du ikke tidligere har opprettet en digital postkasse) trenger du ikke gjøre noe. Privatpersoner kan reservere seg mot å motta digital post fra det offentlige, men firmaer og organisasjoner kan ikke gjøre det.
Digital kommune
Vi innfører nytt sak og arkivsystem i Lavangen kommune, og dette betyr elektronisk arkiv og postlister i fulltekst. For oss er dette en viktig digitalisering, og vi gleder oss over at det gjør vårt tilbud til deg raskere og bedre.